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zammad-ticket-templates.rst

File metadata and controls

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Ticket-Vorlagen

Werden oft Tickets mit ähnlichem Inhalt erstellt, können dafür Ticket-Vorlagen erstellt werden. Dadurch wird die Ticketerstellung beschleunigt. Ticket-Vorlagen können folgende Informationen enthalten: Ticket-Typ, Kunde, Titel, Test, Gruppe, Besitzer, Status, Priorität und Tags.

Die Vorlagen sind über das Brief-Icon erreichbar, wie in der folgenden Abbildung zu sehen:

images/gettingstarted/Abb10-Ticketvorlage.jpg

Beim Anlegen einer neuen Vorlage werden alle gewünschten Informationen in das Ticket eingetragen und ein treffender Name gewählt, der in das Feld "als Vorlage speichern" eingetragen wird. Nach Klick auf "Speichern" kann die Vorlage bei der zukünftigen Tickterstellung einfach ausgewählt werden.

Email-Templates

If entire tickets with similar content are often created, ticket templates can be created. This speeds up ticket creation. Ticket templates can contain the following information: ticket type, customer, title, test, group, owner, status, priority and tags. The templates can be accessed via the letter icon as shown in the following picture:

images/gettingstarted/Banners_and_Alerts_und_Zammad_Helpdesk_-_Call_Inbound__Inquiry.jpg

Here you can either select an already created template or save the current one under a desired name. When you create a new template, all the required information is entered in the ticket and an appropriate name is selected, which is entered in the field "Save as template". After clicking on "Save", the template can be selected during the future ticketing process.

images/gettingstarted/Zammad_Helpdesk_-_Call_Inbound__Inquiry.jpg

The templates are available for all agents.